Waar het belang van de inwoners voorop staat
►
Brieven en formulieren van de gemeente zijn voor
iedereen begrijpelijk.
►
We vinden het normaal dat de gemeente de
telefoon opneemt wanneer je belt met een vraag en er alles aan doet om je goed
te helpen. Ook belt de gemeente terug als een vraag niet direct beantwoord kan
worden, en dat binnen 2 werkdagen.
►
De digitale dienstverlening van de gemeente is
van goede kwaliteit. Inwoners kunnen hun zaken zoveel mogelijk vanuit huis
regelen en wanneer het hen uitkomt. We bieden de mogelijkheid om producten,
zoals paspoorten thuis te bezorgen.
►
Het gemeentehuis is voor iedereen goed
bereikbaar en kent openingstijden buiten kantoortijden voor zaken die je niet
digitaal kunt regelen. Bij vragen is het altijd mogelijk om een mens te spreken
in plaats van een computer
►
De gemeente zorgt ervoor dat ICT volledig up-to-date
is, zodat privacygevoelige informatie van inwoners beschermd is tegen digitale
hacks en cyberaanvallen.
►
Een transparante overheid vinden wij belangrijk.
De gemeente informeert inwoners over gegevens die belangrijk zijn om een
oordeel te kunnen vormen over het lokaal bestuur, zoals de besteding van
subsidies.
►
De gemeente werkt samen met andere overheden om
digitale criminaliteit zoals identiteitsfraude tegen te gaan of te bestraffen.
►
De wereld houdt niet op bij de gemeentegrens. De
gemeente werkt slim samen met collega’s in de omgeving als dit leidt tot betere
oplossingen voor bereikbaarheid, regionale werkgelegenheid of woningbouw.